شکایت میروکیلی شهردار یزد از نشریه بشارت نو ؟!

جواد آذر نگار

مدیر مسئول بشارت نو


انعکاس مطبوعات دریزدفردا 
: تنها دو سه روز از آغاز به كار رسمي فعاليت مطبوعات (كه تقريبا از نيمه فروردين شروع مي‌شود) در سال جديد گذشته بود كه يك مامور كلانتري 11 چمران يزد با حضور در دفتر بشارت‌نو و ارائه ابلاغيه‌اي فاقد مهر و سربرگ، خواستار حضور مديرمسوول بشارت‌نو در اين كلانتري شد!

هر چند اين شيوه احضار براي مطبوعات خارج از رويه معمول بود و اين خود موجب تعجب مي‌شد اما از آن جالبتر تارخ شكايت شهردار يزد (8/1/89) بود. معلوم بود، كاركنان دفتر حقوق شهرداري يزد تنها روز اول رسمي شروع به كار اداري كه شنبه 7 فروردين ماه بود را به ديد و بازديد و عيد مباركباد در شهرداري پرداخته و روز دوم(8 فروردين) عازم دادسرا و كلانتري شده بودند.

نكته ديگر هم اين كه احتمالا شهردار يزد در ايام تعطيلات نوروز در تب و تاب شكايت از بشارت‌نو به سر برده و احتمالا نوروز را با اين فكر و خيالها، خيلي خوش نگذرانده است!

به هر حال به قول نويسنده مقاله «استيضاح شهردار يزد، تكليف قانوني يا رفع تكليف» (كه اتفاقا يكي از دو مقاله مورد شكايت شهردار است) بايد كاسه كوزه اين اتفاقات بر سر يكي شكسته مي‌شد و چه كسي در جامعه بي‌پناهتر از خبرنگار و روزنامه‌نگار؟!

در شكوائيه شهردار يزد علاوه برمقاله مورد اشاره، از مقاله «شهردار يزد را تشويق كنيد تا استعفا بدهد» نيز شكايت شده است.

در بخشي از اين شكوائيه علي‌اكبر ميروكيلي به دارا بودن بيش از يكصد تشويق نامه رسمي از مسوولين داخلي و خارجي استان در باب كارآمدي و لياقت خود اشاره كرده و ادعاهاي مطرح شده در بشارت‌نو را مصداق كسر شأن خود دانسته است(متن شكايت در شماره‌هاي آينده درج خواهد شد)

در اينجا ضمن اعلام آمادگي براي چاپ يكصد تشويق نامه شهردار كنوني يزد و بدون اشاره به 39 سوال اعضا شوراي شهر از شهردار، از شهروندان يزدي نيز درخواست مي‌شود تا ديدگاه‌ها، انتقادات و مستندات خود را در زمينه عملكرد شهردار(چه مثبت از سوي طرفداران و چه منفي از سوي منتقدان) به اين نشريه ارسال كنند تا حتي‌الامكان و بالمناصفه منتشر گردد و خود مردم درمورد آن قضاوت داشته باشند.

البته در زمينه پاسخگويي به شكايت طرح شده نيز اعلام آمادگي دفاع كامل كار را داريم و به حول و قوه الهي محكم و استوار در راه دفاع از حقوق مردم و بيت‌المال ايستاده‌ايم. چرا كه مطالب مطرح شده همگي در راستاي دفاع از حقوق شهروندان بوده و هيچگونه حب و بغض شخصي و غير الهي در كار نبوده است(ان‌شاا... تعالي). شكي نيست كه اگر به اشتباه بودن نظرات مطرح شده برسيم قطعا به اشتباه خود گردن مي‌نهيم اما با اين شرايط تا آخر ايستاده‌ايم.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا